Door een gemeentelid werden we geattendeerd op een bijzondere dagelijkse podcast. Een podcast is een soort online video, maar dan alleen geluid. Podcasts kan je net zoals online video's beluisteren op een moment dat het de luisteraar het beste uitkomt.

Toen het openbare en kerkelijk leven in Nederland tot stilstand kwam zijn we op 13 maart 2020 begonnen met de dagelijkse podcast Luistertroost. Twee maanden lang maakten we een korte meditatie bij een lied, met een toefje geloof, hoop en liefde. Om de moed erin te houden en te blijven zingen. Op 10 mei was aflevering #60 de laatste van de dagelijkse reeks, maar we zetten de reeks wekelijks voort. Elke woensdag is er een nieuwe aflevering te beluisteren.

De meditaties worden verzorgd door ds. Diederiek van Loo, stadsdominee in Amersfoort, en Lydia Vroegindeweij, projectleider Kerkliedwiki, verzorgt de techniek. We maken dankbaar gebruik van een team van zeven musici die op orgel, piano, luit, cello, hobo en fluit en beiaard een intro en de melodie van een lied willen spelen en opnemen om te delen.