• templates/header/header_01.jpg
  • templates/header/header_09.jpg
  • templates/header/header_10.jpg
  • templates/header/header_11.jpg
Om naar het navigatiemenu te gaan klikt u op de drie liggende streepjes rechtsboven op de pagina.

Ikonen schilderen

Download als een iCal bestand
Zaterdag, 3. December 2022, 10:00 - 15:00

Ikonen zijn geschilderde afbeeldingen van Christus, de Moeder Gods en andere heiligen of van bijbelse verhalen. Ze worden met een speciale techniek - doorgaans op hout - volgens vaste voorschriften en regels geschilderd. Het maakt daarbij niet uit door welke schilder en in welke tijd ze geschilderd zijn (en nog steeds worden!). Ikonen worden dan ook niet met de naam van de schilder gesigneerd. Een ikoon is van alle tijden en blijft overal en altijd herkenbaar voor iedereen.

Sinds 2015 wordt er regelmatig in Didam een cursus ikoonschilderen gegeven. In een serie van 5 lessen op zaterdag (van 10.00 uur tot 16.00 uur) wordt een ikoon van eigen keuze geschilderd. Ervaring met tekenen of schilderen is echt niet nodig. Is zelfs beter van niet, de techniek is zo anders dan bij het tekenen en schilderen zoals wij dit kennen, dat dit nog wel eens een handicap kan zijn.

Een nieuwe cursus start weer op zaterdag 22 oktober 2022. Iedereen van harte welkom!

• Data (telkens op zaterdag van 10.00 uur tot ongeveer 16:00 uur):
    • 22 oktober
    • 5 en 19 november
    • 3 en 10 december
  • Plaats is : de Gabrielzaal in het parochiehuis van de Maria kerk
  • Kosten € 210 per persoon voor de cursus en als u kwasten wilt kopen is dat € 47,50 . Dit zijn marterharen kwasten. De andere materialen zijn bij de prijs inbegrepen.
  • Cursus leider is Jos Bentert uit N- Deurningen.

Kerkdiensten in Didam

vrijdag 29 maart, 19:30 uur
mw. ds. R. van der Hucht, Didam, Goede Vrijdag
zaterdag 30 maart, 21:00 uur
mw. ds. R. van der Hucht, Didam, Paasnacht
zondag 31 maart, 10:00 uur
mw. ds. R. van der Hucht, Didam, Paasmorgen
zondag 7 april, 10:00 uur
ds. H. Boonen, Dieren, Heilig Avondmaal

Activiteiten in Didam

Geen activiteiten in de komende weken.

Activiteiten in de Liemers

Geen activiteiten in de komende weken.

Populair

Admin menu